Steun jij mijn Hike For Health nov 2019?

119%

€3565,-

Opgehaald van € 3000

nog 0 dagen

Tot einddatum 31 december 2019

Steun deze actie

Het verhaal

Eind dit jaar, in november maak ik als grote uitdaging dé Himalaya trektocht van mijn leven en maak ik het verschil in de gezondheid van moeders en kinderen in Nepal.

Mijn motivatie

In oktober van dit jaar word ik 60 jaar en dat wil ik op een bijzondere wijze vieren. Tot nu toe heb ik een goed en gezond leven gehad. Ik ben opgegroeid met toenemende welvaart, met toegang tot goed onderwijs en uitstekende gezondheidszorg en altijd beschikking over voldoende en schoon water. Ik heb een schat van een echtgenoot en 5 prachtige dochters met allen lieve partners en alweer 2 kleinkinderen. Daar ben ik dankbaar voor. Mijn feestvreugde wil ik delen met anderen elders op de wereld die het minder hebben getroffen. Toen de uitnodiging van Simavi langskwam voor deze Hike for Health dacht ik meteen :'Yes! dat is precies hoe ik het wil doen' en past ook helemaa bij mijn verbondenheid met vrouwen en water! Met zo’n 20-30 deelnemers gaan we 10 dagen naar Nepal. We bezoeken de projecten van Simavi in Kohalpur en Kapilvastu. Daarna gaan we 5 dagen hiken in de Himalaya om daarmee geld in te zamelen voor de bewoners in Kapilvastu! En voor dat sponsorgeld heb ik hulp nodig! Ons bedrijf heeft een mooi begin gemaakt, helpen jullie mij aan de laatste duizend euro? Heb er vertrouwen in, alvast bedankt👍🏻

Tijdlijn

Img 3214

in het voorjaar van 2019 vroeg Simavi aan mij of ik klaar was voor de reis van mijn leven? Vol enthousiasme zei ik JA!

Afgelopen november reisde ik samen met 23 andere deelnemers af naar Nepal; voor een bezoek aan lokale Simavi-projecten en een hike van 5 dagen door het Annapurnagebergte. Een loodzware, maar onvergetelijke ervaring. Met deze prestatie heb ik samen met de deelnemers maar liefst € 86.000 ingezameld voor de projecten van Simavi in Nepal. Hiermee geven we de vrouwen en meisjes een betere toegang tot een goede gezondheid en veilige zwangerschappen. Namens de vrouwen en meisjes in deze projecten: hartelijk dank voor je prachtige steun!

Voor meer informatie over de Hike for Health, kijk op www.hikeforhealth.nl.

1fdae3f5 7aaa 4f2f 89d1 d7d6a618cb1b

Lieve supporters!
De Hike for Health is volbracht en was een groot succes! Ik ben alweer ruim een week thuis in ons kleine vlakke Nederland. Nog steeds buitelen alle indrukken door mijn hoofd en pak ik regelmatig mijn telefoon om de foto's te kijken en de verhalen van mijn mede reisgenoten te lezen. Wat was het een indrukwekkende reis!
Eerst de bezoeken aan de projecten van Simavi in Kapilvastu en Kohalpur. Met eigen ogen hebben we gezien wat een ontwikkeling de vrouwen in Kohalpur hebben meegemaakt nu zij ondersteund werden en zelf verantwoordelijk zijn voor verbetering van hun leefomgeving: een mooi nieuw huis waar ze leningen voor konden krijgen, een eigen wc en douche en water om meer voedsel van hun land te kunnen halen. De omstandigheden rondom zwangerschap en geboorte zijn flink verbeterd. Binnenkort kunnen ze bevallen in een kraamkliniek, vlak bij hun dorp. In Kapilvastu zijn de eerste stappen gezet. Vrouwen durven nu schoorvoetend naar de bijeenkomsten te komen en horen wat het project voor verschil voor hun kan gaan maken. Een tussenstop hebben we gehad in Lumbini, waar we de geboorteplaats van Buddha bezochten, we waren er te kort om alle mooie tempels en Stuppa's te zien, maar hebben wel een impressie gekregen.
Vanaf Pokhara zijn we vertrokken naar de voet van het Annapurnagebergte waar we de 5-daagse Poon Hill track hebben gelopen. Met 27 man, 5 gidsen en 14 Sherpas die onze bagage dragen gingen we op pad. Het was een pittige tocht met lange dagen lopen en veel hoogteverschillen. De eerste dag moesten we al van 1000 naar ruim 2000 m stijgen voornamelijk via stenen trappen (meer dan 4000 treden). Ik heb daar wel mijn grenzen verlegd: soms dacht ik dat mijn hartslag niet meer naar beneden zou gaan door al dat klimmen. Het landschap is heel groen, je ziet bomen en struiken waar wij kamerplanten van hebben. Hier en daar watervallen en prachtige vergezichten op besneeuwde bergtoppen. de eerste hangbrug , waar we over lopen is even wennen. later volgen er meer. We lopen door piepkleine gehuchtjes met kleurrijke huisjes en akkertjes, en in elk dorp wel Teahouses voor de vele hikers die we tegenkomen. We overnachten in Ulleri. Ook de tweede dag moeten we stijgen; nog eens 800 meter. 4 mensen gaan ziek terug naar Pokhara, geveld door koorts en bronchitis. Naarmate we stijgen wordt het steeds kouder, maar gelukkig zorgen onze gidsen goed voor ons met warme thee, koffie en chocomelk en tarwebiscuit met kaas tijdens de stop en een warme lunch die ze zelf bereiden. De tweede overnachting is in Ghorepani. Op de derde dag gaan we 's ochtends om 3 u op om de zonsopgang op Poon Hill mee te maken op 3210 m hoogte. Het is onder nul dus dik aangekleed met handschoenen aan en mutsen met hoofdlampjes op lopen we in het donker naar boven. Om 06.15 gaat de zon op en hebben we een spectaculair 360 graden uitzicht over besneeuwde bergen van 7000 m hoog! Hier hebben we het voor gedaan!! Een prachtige groepsfoto is met de Nederlandse en Nepalese vlag is het bewijs. Het is nog een lange dag lopen met vele klimmen en dalen naar onze volgende Teahouse in Tadapani, maar daar wacht ons een Nepalese maaltijd en helaas een koude douche. Het is ‘s nachts waterkoud dus alle thermokleding gaat aan. De volgende dag ging ik mee met 5 andere hikers voor de lange wandeling, ( het is nog steeds een uitdaging toch?) over de langste hangbrug van Nepal naar Ghandruk, waar de rest van de groep al 'middags was aangekomen en wij pas in het donker verschijnen. Als verassing zijn de 4 achterblijvers met de taxi gekomen, zodat we vrijdag met de hele groep de finish bereiken. Wat een onvergetelijke tocht is dit geweest! Ons gezamenlijke doel om geld in te zamelen voor de Simavi projecten in Nepal en deze bijzondere, intensieve hike ervaring heeft ervoor gezorgd dat we een hechte groep zijn geworden en de reünie is al gepland. Dank aan Simavi, die deze reis organiseerde; Rens, Sandra, Loan en Ariette. Reisorganisatie For All Reasons met Simon als onze geweldige reisleider, onze eeuwig vrolijke Duc, die voor foto's en filmopname zorgde ( ben heel benieuwd naar het resultaat!) en de adventure travel organisatie UpEverest uit Nepal met Dipen en zijn team, de gidsen en porters onder leiding van Pasan. Jullie hebben ons vertroeteld en er door heen geholpen als het nodig was!
Lieve supporters, bij deze een kleine impressie van mijn reis. Dank voor alle gulle gaven; zonder jullie was dit niet mogelijk geweest. Namasté🙏🏻

€ 25
Door Hanneke
Succes Marjon en kom veilig weer thuis!
Marjon Verkleij
Ha Hanneke, wat ontzettend leuk dat je mijn actie steunt!! dank je wel en zal voorzichtig zijn :-)
Door Gudo
Succes Marjon!
Marjon Verkleij
Ha Guido, wat leuk dat je mijn actie steunt, dank je wel!
Door Ton
Van harte succes Marjon!
Marjon Verkleij
hoi Ton, wat ontzettend leuk dat je hike for health steunt. je hoort beslist mijn verhaal op de club.
Door Flip
Heel veel succes en vooral plezier!
Marjon Verkleij
Hoi Flip, wat geweldig dat je mijn hike for health steunt. Ik ga er zeker van genieten!
Fullsizeoutput 833a

Laatste klusjes!
Alle voorbereidingen zijn gedaan: mijn visum gehaald op het Nepalese consulaat in Amsterdam, mijn inentingen weer op peil, vluchtschema uitgeprint en nu langzaam mijn koffer pakken met benodigdheden. Dat is nog wel een dingetje. We komen op plekken waar het 25-30 graden is en tijdens onze hike daalt de temperatuur bij het klimmen naar Poon Hill tot 5-10 graden. Dat worden dus vele laagjes :-)
Zelf vertrek ik maandag al, zodat ik alvast 2 dagen Kathmandu kan ontdekken. Zit met nog een paar mede hikers in hetzelfde hotel. Wordt vast gezellig.
Ik heb ook nog een afspraak geregeld met Milan van WPLUS, (lid van het netwerk Women for Water Partnership) en Rens van Simavi om te kijken of er samenwerking mogelijk is.
en dan is donderdag 14 november het moment dat iedereen aangekomen is en hebben we ons welkomstdiner in Kathmandu
ons reisschema:
donderdag 14 nov: Kathmandu
vrijdag 15 nov. vliegen naar Nepalgunj, bezoek aan Kohalpur, waar we de kredietgroep ontmoeten en leren hoe het dorp is samengesteld
zaterdag 16 nov. met de bus naar Kapilvastu waar we de vrouwengroep en de chairman ontmoeten en met medewerkers van de gezondheidspost in gesprek gaan. Daarna voor overnachting naar Lumbini
zondag 17 nov. bezoeken we de geboorteplaats van Siddartha Gaurtama Boeddha in een sickshaw. Daarna vliegen we naar Pokhara 900, de toegang tot het Annapurna gebergte
maandag 18 nov. 1e hikedag naar Ulliri op 1309 meter
dinsdag 19 nov. 2e hikedag naar Ghorepani op 2850 meter
woensdag 20 nov 3e hikedag in de vroege ochtend naar Poon Hill op 3210 meter, waar we een schitterende zonsopgang hopen te gaan zien als de zon langs de bergtoppen van Machapuchare (6993m), Hiunchuli (6441m), Annapurna (8091m) en Dhaulagiri (8167m) op komt ( zie youtube Chris Segers Nepal RTL travel) daarna dalen we weer af naar Tadapani op 2630 meter
donderdag 21 nov. 4e hikedag vanaf Tadapani dalen we af door dichte bebossing naar Ghandruk op 1955 meter. Dit is een van de meest populaire en best onderhouden dorpen van de Annapurna regio. Dit komt doordat vele generaties in het Brits Indiase Gurkha leger hebben gediend en hun salaris naar dit bergdorp stuurden.
vrijdag 22 nov we dalen weer verder af naar ons beginpunt en vliegen we weer terug naar Kathmandu.
zaterdag 23 nov. na het ontbijt nemen we afscheid van de groep en gaat ieder zijns weg. Zelf vlieg ik in de avond via Doha weer terug naar Nederland en hoop ik zondagmiddag weer op Schiphol te landen, vol met mooie herinneringen aan een prachtig land.

Fullsizeoutput 8339

En dan is het bijna zover! Over een week vertrek ik richting Nepal. Ik heb er ontzettend veel zin in. Na een paar bijeenkomsten met de overige groepsleden ken ik al wat medereizigers, lijkt me een toffe groep! We hebben heerlijk gewandeld door de duinen en de bossen om toch wat kilometers in de benen te krijgen. Wat was het fijn om het berichtje op onze facebookgroep Hike for Health 2019 te krijgen dat ik mijn sponsordoel behaald had. Mede door jullie allemaal!!

wellicht willen jullie weten waar wordt het sponsorgeld voor gebruikt. Hier dan het doel waar ons project aan gaat werken:
-Healthy Life Fir All voor vrouwen en meisjes in Kapilvastu
-Betere toegang tot gezondheidszorg
-Voorlichting en kennisoverdracht over hygiëne (minder ziektes zoals
diarree en minder complicaties tijdens zwangerschap en
geboorte)
-(laten) Bouwen van sanitaire voorzieningen
-Trainen van gezondheidswerkers
-Financieel positie verbeteren

€ 420
Door Verjaardagscadeau
Namens buren, vrienden en familie van harte gefeliciteerd en veel succes!
€ 20
Door Jamactie
Weer wat potten verkocht! Je bent er bijna👍🏻
€ 39
Door Fred
Bedankt voor het leuke feestje
Marjon Verkleij
fijn dat je het naar je zin hebt gehad en jij bedankt voor je bijdrage!
Door Sandra van der Willigen
Super leuk dat je meegaat met deze reis en bedankt voor de heerlijke jam!
Marjon Verkleij
nog 4 weken Sandra, het begint nu dichtbij te komen, leuk dat je met steunt met het kopen van de jam! hoop dat jullie er van smullen
Door Johan
Van harte gefeliciteerd en succes met deze prachtige actie
Marjon Verkleij
dank je wel Johan! fijn dat je er ook een stukje aan bijdraagt
Door Koosje
Van harte gefeliciteerd
Marjon Verkleij
Dank je wel voor je mooie bijdrage aan het project!
Door Robert
Van harte met je 60e verjaardag! Fijne dag Groeten Robert Linda Sil en Fien
Marjon Verkleij
dank jullie wel, leuk dat jullie de actie steunen
Door Wim
Gefeliciteerd met deze mooie leeftijd
Marjon Verkleij
dank je wel! leuk dat je de actie steunt
Door Margriet
Succes Marjon, je kunt het!
Marjon Verkleij
dank je wel Margriet! je weet ik ga graag een uitdaging aan
Door Remco en
Lieve Marjon. Gefeliciteerd met je verjaardag en heel veel succes en plezier met de hike for health.
Marjon Verkleij
dank je wel Remco en Karin! leuk dat jullie mij steunen met de hike
Door Paula
Veel succes💪🏼
Marjon Verkleij
Dank je wel Paula en Sjaak, ik zal mijn beste beentje voor zetten:-)
€ 25
Door Han & Marian
Fijn dat je die aardige Nepalese vrouwen n beetje laat meegenieten op je verjaardag 👍
Marjon Verkleij
dank jullie wel! en zo helpen jullie ook mee:-)
Door marianne en Hennie
Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat jij en andere op deze manier veel plezier hebben van jou moedige actie.
Marjon Verkleij
dank jullie wel Marianne en Hennie, we dragen met zijn allen zo een steentje bij!
Door Marjon
Gaat goed met de jamverkoop en andere acties👍🏻
€ 50
Verkoop jam en andere acties
Door Lia
Op de nichtjesapp kwam ik de aktie weer tegen. Beetje laat maar nog op tijd om je te steunen. Super van jou!! Succes!!
Marjon Verkleij
Dank je wel Lia! Zeker nog op tijd, er is nog veel te doen om vrouwen te ondersteunen op gebied van hygiëne en hen aan helder en gezond water te helpen
Door Marjon
Potjes jam en andere acties
Door Ceciel
Veel succes Marjon! Benieuwd naar je reisverslag😉
Marjon Verkleij
Dank je wel Ceciel!! 👍🏻Je krijgt zeker een uitgebreid verhaal van mij😀
€ 36
Jam-actie,
De jam-actie loopt ‘gesmeerd’ ❤️
Door J.
Succes
Marjon Verkleij
Dank je wel Jan! door jouw bijdrage heb jij lekkere jam èn steun je ons project in Nepal.
Kzvxkihzsp6eoqqhgcszma

(H)eerlijke jam
Afgelopen weekend heb ik in mijn moestuin de rabarber geplukt en verwerkt tot moes en jam en ook de verse aardbeien tot jam omgetoverd. Nadat ik dit op Facebook had gezet, kwam er spontaan een vraag van reisgenoot André of ik de jam niet voor mijn Hike for Health actie wilde in zetten. Dat heb ik gedaan en het werkt! de bestellingen kwamen binnen; een lekkere gevulde boterham voor een donatie voor Nepal! ik ook mijn heerlijke jam van het najaar met aalbes-braam erbij gezet, €3,- per potje! Wie maakt me los? afhalen bij mij thuis of ik moet je ergens tegenkomen dan neem ik het mee.

€ 20
Door Joke
Succes met de actie
Marjon Verkleij
hartstikke bedankt Joke!!! Leuk dat je mijn jam-voor- nepal actie zo ruimhartig ondersteunt :-) nu zal je boterham nog lekkerder smaken
€ 50
Door Marianne, Lien en anderen
Jam, meerijden en boekenactie Mooi project!

Gisteren hebben we als groep Hike for Health 2019 onze eerste
training gehad. Een wandeling van 15 km door de Kennemerduinen en over het strand; van Santpoort naar Zandvoort. Dit was een mooi begin om onze kuiten op te warmen en schoenen uit te proberen. Regelmatig doe ik een rondje Ridderbuurt van 5 km, zal dat de komende tijd uitbreiden door een groter rondje te wandelen.
Ondertussen komen de donaties binnen en heb ik een jam-voor-nepal actie gestart. Gaat dus lekker!! Nog 23% van de €3000,- te gaan.

Door Andre
Aardbeien en Rabarber! Luxe.
Marjon Verkleij
Leuk deze spontane actie! Dank je wel😀
€ 10
Door Jacqueline
De laatste loodjes! En ik kijk al uit naar de jam😄
Marjon Verkleij
Dank je wel!! Met liefde gemaakt😀
Door Helma
Succes marjon, je bent goed bezig.
Dank je wel Helma! Super dat je mijn actie steunt😀
Door Christie
Heel veel succes mam! Trots :)
Marjon Verkleij
Dank je wel Christie👍🏻 hoop dat jij ook nog een keer naar Poon Hill kan gaan!!
Door Annette
Fantastisch dat je dit wilt doen. Ik hoop dat je heel veel geld ophaalt
Marjon Verkleij
Dank je wel Annette, geweldig dat je mijn actie steunt! Ik ga mijn best doen👍🏻
Door Anja
Mooi doel! Goede voorbereiding toegewenst eb veel succes.
Marjon Verkleij
Dank je wel voor je gift Anja!! de voorbereiding komt er aan, komende zondag 1e hike training in de Kennermerduinen, van Santpoort naar Zandvoort
Door Laurien
Trots op je mam!
Marjon Verkleij
leuk dat jij mij nu steunt :-)
Door Aad & Fien
top actie Marjon..
Marjon Verkleij
dank jullie wel!! jullie krijgen mijn reisverslag te zien!
Door Cees
Succes Marjon. Het leven is een prachtig cadeau!
Marjon Verkleij
Dank je wel Cees! Ben superblij met je gift en ik hoop nog lang van het cadeau=leven te genieten😀
Door Patricia
Heel veel succes met het behalen van je doel!
Marjon Verkleij
Dank je wel Patricia, leuk dat mijn actie ondersteunt en ik ga voor de top van Poon Hill!
€ 2000
Door Maatschap BJP
Heel veel succes!!
Marjon Verkleij
Dank je wel #BoerBen! De donatie is dus inclusief de opbrengst van de verkochte consumpties op Polderdag👍🏻
Actie gestart op: 11 juni 2019

Over Simavi

Een gezond leven voor iedereen

Want wie gezond is, kan zich ontwikkelen en zo uit de armoedespiraal komen. Ontdek ons nieuws en de verhalen per thema.