Hike For Health Nepal 2019 (Willemijn)

121%

€3633,-

Opgehaald van € 3000

nog 0 dagen

Tot einddatum 30 november 2019

Steun deze actie

Het verhaal

Van 14 /m 23 november ga ik met 25 anderen naar Nepal om de 'Hike for Health' in de Himalaya te lopen om aandacht te vragen voor het project van Simavi in Kapilvastu. Ik betaal mijn eigen reis- en verblijfskosten, maar wil ook geld inzamelen om het project te ondersteunen. In Kapilvastu leven veel mensen in bizarre omstandigheden wat betreft schoon drinkwater, sanitaire voorzieningen en hygiënepraktijken, waardoor veel mensen (vooral moeders en kinderen) overlijden door ziektes of uitdroging. Simavi zet zich in door samen met lokale partners mensen toegang te geven tot veilig drinkwater, goede sanitaire voorzieningen en het uitvoeren van de juiste hygiënepraktijken. Tijdens de reis bezoek ik Kapilvastu en ook Kohalpur waar een soortgelijk project van Simavi erg succesvol is. Hier kan ik zien wat de positieve impact van het project op de lokale bevolking is! Na het bezoek van de projecten loop ik een vijfdaagse hike van 50 km door de Himalaya met als letterlijk hoogtepunt 'Poon Hill' op 3210 meter hoogte.

Mijn motivatie

Als studente Internationale Ontwikkelingsstudies geloof ik er in dat de toegang tot schoon drinkwater, goede sanitaire voorzieningen en de juiste hygiënische praktijken belangrijk is als basis voor het hebben van een goede gezondheid van mensen. Doordat mensen in Kapilvastu een grote kans hebben op overlijden, kan men nauwelijks tot niet investeren in hun toekomst of in die van hun kinderen. Vooral vrouwen overlijden vaak tijdens de bevalling door slechte hygiëne en het is vreselijk om als kind op te groeien zonder moeder! Jonge kinderen zijn niet alleen extra kwetsbaar omdat ze moeten opgroeien zonder moeder, maar ook vanwege de gezondheidsrisico's die vervuild water en een slechte hygiëne met zich meebrengen.
Maar door het uitblijven van door water gedragen ziektes blijven moeders en kinderen leven en kunnen ze zich gaan richten op een toekomst, net zoals wij dat hier ook in Nederland kunnen doen.
Ik wil me graag inzetten voor de gezondheid van de mensen in Kapilvastu door geld in te zamelen voor dit project, mee te lopen met deze hike en hiermee ervaring op te doen in de ontwikkelingssector.

Ik zou het erg waarderen als u het project zou willen sponsoren, zodat mensen in Kapilvastu in een goede basisgezondheid kunnen leven!

Tijdlijn

1000333

Uitzicht op de Himalaya vanuit Ghandruk

Change of plans. We zouden dus een paar dagen in Pokhara blijven, maar we werden gebeld met de vraag of we naar de laatste hike-overnachtingsplek (Ghandruk) wilden komen. Dit bleek per auto toch mogelijk te zijn. Van dit idee werden we allemaal laaiend enthousiast en wat het nog leuker maakte was dat de groep geen idee had dat we elkaar al een dag eerder weer zouden treffen. Het was dan ook erg leuk om aan te komen en de verassing te zijn. Ghandruk is een bergdorpje op ongeveer 2000 m hoogte en is omringd door bergtoppen van 7200 m hoog. Toen we wakker werden was het erg helder en het uitzicht op de Himalaya was fantastisch! Na het ontbijt hebben we nog een heel klein stukje gehiket naar de bus die ons naar het vliegveld in Pokhara zou brengen. Toch nog een klein stukje meegedaan dus. Eenmaal ingecheckt op het vliegveld in Pokhara bleek dat ons vliegtuig naar Kathmandu ivm slechte weersomstandigheden was gecancelled. Ze gebruiken in de bergen geen radar en vliegen met slecht weer is gevaarlijk. Vluchten worden dus vaak gecancelled hier.
Na wat gebel en geregel vertrokken we daarom rond half 6 met een bus naar Kathmandu. Een rit van 200 km, maar daar doe je hier wel 8,5 uur over. Onderweg hebben we nog heel idyllisch gedineerd in een tuin omringd door Nepalse danseressen en live muziek. We lagen pas om 3 uur in ons bed in Kathmandu. Helaas zat de reis er daarna op. Zaterdagochtend hebben we van de eersten afscheid genomen tijdens het ontbijt. Na een middag met een deel Bhaktapur te hebben verkend en 's avonds nog gezellif gegeten te hebben met een groot deel van de groep was het gisteravond en vanochtend toch echt tijd om van iedereen afscheid te nemen. We zijn zo'n bijzonder lieve en leuke groep geweest dat het afscheid soms toch wel zwaar viel. De reis was ontzettend intensief, maar wat hebben we mooie en bijzondere momenten met elkaar meegemaakt. We hebben elkaar er echt doorheen gesleept en iedereen heeft een plekje in mijn hart veroverd. Inmiddels wacht ik op het vliegveld in Kathmandu tot we kunnen boarden. Nog 21 uur en dan ben ik weer in Nederland. Nepal heeft me verliefd laten worden op het landschap, het klimaat en de bijzonder vriendelijke mensen. Een reis om nooit te vergeten.

Img 20191119 wa0112

Goedemiddag vanuit Pokhara, de meest relaxte stad van Nepal. Er hangt hier een fantastische sfeer en je komt helemaal tot rust. Een paar dagen geleden kwamen we hier aan. Een dag later zouden we beginnen met de hike naar Poon Hill. Helaas waren er een aantal mensen ziek. Vooral als gevolg van de slechte lucht, stof en droogte in Kathmandu en de projecten. Hierdoor is niet iedereen gestart met de hike maandag. Met de ziekenboeg ben ik met een 4x4 SUV wel naar Ulleri gereisd op 2200 m hoogte. Een prachtige en hobbelige rit van 3 uur over smalle onverharde wegen, stukken rots en door beekjes. Precies wat je je erbij voor zou stellen. Eenmaal boven aangekomen hebben we de hikers van de groep verwelkomd. Na een hele dag hiken en 4000 traptreden waren ze blij dat ze aangekomen waren op de eerste rustplek. Er heerste een euforisch gevoel bij binnenkomst, de groep is ontzettend leuk. Na een nacht slapen in Ulleri hikete de groep verder naar Ghorepani op 2800 m hoogte. Helaas waren er nog steeds mensen ziek en ben ik nog niet sterk genoeg om de hele hike te lopen. Met een klein handje vol mensen ben ik daarom weer teruggereisd naar Pokhara. Hier kunnen we de komende dagen genieten. Zo zijn we vanochtend met een bootje naar een kleine tempel in het midden van Phewa lake gegaan. De hikers stonden vroeg in de ochtend overigens op Poon Hill. Ontzettend trots dat het ze is gelukt, toppers zijn het!

Img 20191116 wa0110

Zaterdag reden we in 4x4 SUVs 4 uur door Nepal, onderweg naar Kapilvastu. Onderweg kwamen we door een nationaal park, hebben we aapjes gezien langs de weg, reden we door de bergen en uiteindelijk kwamen we in een wijd uitgestrekt gebied, waar Kapilvastu lag. Hier splitste de groep op en bezochten we twee verschillende maar vergelijkbare projecten. Het project in Kapilvastu loopt nog maar 7 maanden en dit is te zien. Communities zijn arm en mensen wonen in kleine lemen of stenen hutjes. We hebben een paar hele sterke vrouwen ontmoet, die aan de basis staan van het project. Zij krijgen lessen over hygiëne, gezondheid en zwangerschap en heel langzaam worden deze lessen toegepast in de praktijk. Er is een klein health centre gebouwd waar vrouwen kunnen bevallen en waar alle zieken terecht kunnen. Het is duidelijk dat dit project nog in de kinderschoenen staat en dat er nog heel veel moet gebeuren, zowel praktisch als mentaal. Het is bijzonder om het project van Simavi en haar partners op deze manier te bezichtigen en om te zien hoe sommige individuen in de community laten zien dat ze bereid zijn om de situatie te veranderen. Het is een erg langzaam proces, maar zeker ook duurzaam omdat het voorzichtig steun krijgt van de lokale community. Indrukwekkend. Jullie donaties gaan erg goed terecht komen.

Lieve allemaal,
Donderdagmiddag landden we na een rustige vlucht in Nepalgunj, in het zuidwesten van het land. We hadden wel wat vertraging. De vlucht stond gepland om 8 uur, we gingen pas de lucht in om 10 uur. Dat schijnt hier zeer gebruikelijk te zijn. Eenmaal aangekomen in Nepalgunj werden we opgehaald door een bus en naar ons hotel gebracht. We reden over kleine hobbelige zandweggetjes, want er was een staking op de geasfalteerde weg. Hierdoor reden we door kleine dorpjes en kregen we de eerste indruk van hoe mensen hier leven. Men woont in kleine stenen huisjes, lemen hutjes en men werkt in de brandende zon op het land. De armoede straalt er vanaf. Als er een mooi gebouw in de verte opdoemt hopen we dan ook allemaal dat het niet ons hotel is. Dat is natuurlijk wel het geval en we voelen ons allemaal bezwaard dat wij in dit relatief luxe complex verblijven terwijl de bevolking hier weinig heeft. Na de lunch vertrekt de groep naar het project in Kohalpur. Wegens vermoeidheid sla ik dit deel van het programma deze dag over, maar ik heb wel de praatjes van de lokale NGOs, met wie Simavi samen werkt, in het hotel gehoord. Toen de anderen terugkwamen heb ik natuurlijk ook alle verhalen meegekregen van hoe het eraan toeging in het project. Dit project in Kohalpur is al een paar jaar bezig en de mensen hebben het er nu goed voor elkaar. Er zijn latrines gebouwd die goed schoon blijven en vooral vrouwen zijn heel geëmancipeerd geworden. Thema's als menstruatie en seksualiteit zijn beter bespreekbaar en de hygiene is aanzienlijk verbeterd. Daarnaast hebben de vrouwen een saving fund opgericht. Hierin sparen ze gezamenlijk om bepaalde zaken te kunnen bekostigen die nodig zijn voor de community. Denk hierbij aan onderwijs, huisvesting en gezondheidszorg. Er wordt dan democratisch gestemd over waar het geld heen gaat. De lessen uit het project zijn volledig over genomen en worden gedragen door de community. Het project is er dus in geslaagd om de situatie wat betreft hygiene en 'women empowerment' sterk te verbeteren. Een betere wereld is in de maak. Morgen gaan we naar het net opgestarte project in Kapilvastu, waar ook al het gedoneerde geld naartoe gaat.

Hoi allemaal,
Woensdag rond 4 uur zijn we geland in Kathmandu na een rustige vlucht. Daarna was het ook gedaan met de rust. Na de security en visum-check op het vliegveld kwamen we aan bij een chaotische bagageband. Eenmaal buiten werden we warm onthaald door ik weet niet hoeveel taxichauffeurs die ons wel naar het hotel wilden brengen. We werden met zijn zessen in een klein busje gestopt en de bagage werd op het dak gelegd. De rit naar het hotel was zeer tumultueus. De gevolgen van de aardbeving een paar jaar geleden zijn nog erg goed zichtbaar en er liggen overal bulten steen op de weg, of er zijn juist gaten. Ze rijden hier links, maar soms ook wel rechts, kriskras door elkaar. Auto's, brommers, busjes, voetgangers, fietsers, koeien en geiten betreden tegelijkertijd de weg in alle richtingen. De drukte en verschillende geuren (kruidig, zoet, zuur, rook, stank, alles) komen hard binnen, zeker na een lange vlucht. Kathmandu is een grote fascinerende chaos. Ik moet erg bijkomen van alle hectiek.
Na een goede nachtrust in ons hotel van aankomst zijn we de volgende dag naar het hotel verhuisd waar we de volledige groep hebben ontmoet. Na een warm onthaal wachtte een welkomstdiner. De volgende dag staan we vroeg op en vertrekken we naar Nepalgunj van waaruit we projecten van Simavi gaan bezoeken

Img 20191112 151648

Lieve allemaal,
Het is zover. De reis waar ik al maanden naar uit kijk (en, toegegeven, af en toe ook tegen op heb gezien) is begonnen. De draft van mijn thesis is ingeleverd, mijn plantjes worden vanaf nu verzorgd door mijn huisgenootje en mijn tas is ingepakt. Klaar voor vertrek. Of ik het spannend vind? Ja, ontzettend. Of ik er zin in heb? Ja dat ook heel erg! Samen met vijf mede-reizigers ben ik dinsdagavond 20:30 vertrokken vanuit Schiphol. Net (06:00 lokale tijd, 03:00 NL tijd) zijn we aangekomen in Abu Dhabi. Hier wachten we op onze vlucht naar Kathmandu. Daar begint de reis pas echt. Maar natuurlijk niet zonder dat ik jullie nogmaals heb bedankt voor alle prachtige donaties die hebben gemaakt dat momenteel een bedrag is opgehaald van €3633 voor het project in Kapilvastu. Dit is fantastisch en daar ben ik jullie allemaal bijzonder dankbaar voor! Ik zal proberen om, waar en wanneer het kan, jullie hier op de hoogte te houden van de reis. Tot snel in Kathmandu!
Liefs, Willemijn

Door Willemijn
Twee schilderijtjes verkocht aan Roelf en Carin, bedankt!
€ 70
Door Opa en Oma
Lieve Willemijn, geweldig dat je de mensen in Nepal wilt helpen om ze te voorzien van schoon drinkwater. Wij wensen je een hele mooie reis. En niet alleen over straat lopen hoor.
Willemijn Keizer
Dankjewel lieve opa en oma voor jullie mooie donatie! Ik zal jullie er alles over vertellen als ik weer veilig thuis ben en zal beloven om niet alleen over straat te gaan.
Door Hannie, Harrie, Fleur, Nina
Mooie actie Willemijn. Veel plezier in Nepal, en dank voor de lekkere koeken.
Willemijn Keizer
Heey wat leuk en ontzettend lief van jullie! Graag gedaan
€ 100
Door Jan
sieraden via ouders van juwelier mulder
Willemijn Keizer
Bedankt voor het bekijken van de sieraden en het doneren van dit prachtige bedrag!
Door Coby
Bedankt voor je schilderijtje en veel succes met de actie.
Willemijn Keizer
Jij bedankt voor je donatie, erg lief. Ik ga mijn best doen!
€ 80
Door Esther, Jenske, Koen, Nicolas, Nikki en Sander
Good luck in Nepal :)
Willemijn Keizer
Thanks guys, you are the best!
Door Geert
veel succes
Willemijn Keizer
Dankje Geert, ontzettend lief!
Door Amber
Schilderijtje
Dankjewel Amber!
Door Willy en Tonny van Dijken
Wij wensen jou een leerzame en goede reis. Heel veel succes met de actie. Gr.
Willemijn Keizer
Wat lief dat jullie dit doel ook willen steunen, heel erg bedankt Willy en Tonny!
Door Irma
Willemijn, heel veel succes en plezier in Nepal. Het gaat je zeker lukken.
Willemijn Keizer
Bedankt voor de steun Irma, erg lief. Ik ga mijn best doen!
Door Karel
Wij wensen jou heel veel succes met dit werk voor Simavi. En een mooi en interessant verblijf in den vreemde. Een heel goede heen- en terugreis gewenst. Groetjes.
Willemijn Keizer
Wat leuk Karel en Trijnie, bedankt voor jullie bijdrage! Gaat vast en zeker lukken.
Door fam Hovinga
Veel succes en kom weer veilig thuis!
Willemijn Keizer
Jeetje, wat onwijs lief van jullie, bedankt! Dat zal ik zeker doen :)
Door Fedde
Dag Willemijn Wens je een goede reis naar Nepal met hopelijk vele nieuwe positieve ervaringen.
Willemijn Keizer
Nogmaals bedankt voor al je support Fedde! Dat geeft veel motivatie en vertrouwen. Erg lief, ik ga mijn best doen!
€ 1280
Door Thermen Bad Nieuweschans en juwelier Kerkhof
Jarenlang hebben we gevonden voorwerpen bewaard. Kettinkjes, oorknopjes, etc. Al vaker hebben we projecten van Simavi gesteund en nu leek het project van Willemijn en Simavi ons een verantwoorde bestemming voor de niet opgehaalde sieraden. Met dank ook aan de belangeloze medewerking van juwelier Kerkhof Veendam. We wensen Simavi en Willemijn alle goeds bij de realisatie van hun project.
Willemijn Keizer
Dit is een hele bijzondere donatie! Ik wil jullie, Thermen Bad Nieuweschans, onwijs bedanken voor het vertrouwen in dit project in Nepal en ik vind het heel bijzonder dat jullie hiervoor de verloren sieraden hebben willen doneren. Veilig en gezond water aan de basis van zowel jullie bronnenbad als het project in Kapilvastu, een geweldig gebaar! Ook wil ik juwelier Kerkhof bedanken voor het vertrouwen en de welwillendheid om de sieraden te bekijken en hier bovenstaande waarde aan te geven. De sieraden hebben op deze manier niet alleen een waarde in valuta gekregen, maar ook een grote emotionele waarde door bij te dragen aan de basisgezondheid van mensen in Nepal. Nogmaals ontzettend bedankt!
Door Marieke
Je bent echt goed bezig Willemijn! Veel succes :)
Willemijn Keizer
Dankjewel Marieke, superlief :)
Door Marijke en Paul
Wat een mooie actie Willemijn. Heel veel succes gewenst, Marijke en Paul Inklaar
Willemijn Keizer
Wat een lieve en bijzondere bijdrage van jullie. Allebei ontzettend bedankt voor de support, gaat zeker goed komen!
Door Gerda
Succes Willemijn
Willemijn Keizer
Bedankt Gerda, gaat zeker lukken :)
€ 42
Door Willemijn
Statiegeld en verkoop van een aantal spullen via Marktplaats
Door olga
Heel veel succes gewenst Willemijn!
Willemijn Keizer
Wat leuk Olga! Dankjewel :)
Door Lotte
Happy birthday! :)
Willemijn Keizer
Aaah lief, dankje Lotte :)
Door Willemijn
Een donatie gekregen van Opa en Oma, heel lief!
Een schilderijtje verkocht aan Marjon, dankjewel!
€ 96
Koekactie
Hike

Gisterochtend ben ik moe, maar voldaan en met wat spierpijn wakker geworden. Zondag heb ik met een aantal mede Nepal-gangers als training een wandeltocht van 17,5 km gelopen. Tussen Rhenen en Veenendaal kwamen we de meest prachtige plekjes van Nederland tegen; midden in het bos of op de heide. Het was prachtig weer en het was erg leuk om een aantal mensen weer te ontmoeten. Kortom een geslaagde en gezellige tocht!

Door Amsha
Heel veel succes meid! Echt onwijs goed dat je dit doet. Zet hem op!
Willemijn Keizer
Wauw wat lief Amsha! Dankjewel dat je dit project wilt steunen, gaat goed terecht komen! Ik ga mijn best doen ;)
Door Willemijn
Een schilderijtje verkocht aan Karin en ook hier een leuke donatie voor gekregen. Erg lief Karin, dankjewel!
Door Gerdien
Heel veel succes met je actie en een fijne tijd in Nepal
Willemijn Keizer
Dankjewel voor jullie mooie donatie!
Door Franca
😘
Willemijn Keizer
Dankjewel, heel erg lief van jullie!
€ 14
Door Thijs
Hé willie, eens een oranje das, altijd een oranje das. Dat pakt niemand jou meer af. Met als jouw vooruitstrevende en harde werk voor dit goede doel!! Ga zo door!! Laat je gelden!;)
Willemijn Keizer
Erg lief Thijs, dankjewel! Een stevige linker ;)
Door Willemijn
Een schilderijtje verkocht aan Danny, Ruth en Nena en ik heb hier een hele mooie donatie voor gekregen. Superlief, dankjulliewel!
Door Kavita
Hey willemijn! Wat goed dat je dit gaat doen. Veel Plezier
Willemijn Keizer
Hartstikke lief Kavita, dankjewel!
€ 45
Door Willemijn
Met behulp van mijn lieve broertje Mathijs heb ik inmiddels een mooi bedrag aan statiegeld ingezameld!
Door Anne
Wauw Willemijn, wat top dat je dit doet! Heel veel plezier en succes! :)
Willemijn Keizer
Wat tof dat je mijn actie steunt Anne, dankjewel!
Door Jesper, Marieke, Milan en Jens
Heel veel succes met deze mooie kans!! Topper:)
Willemijn Keizer
Dankjulliewel! Onwijs lief dat jullie deze actie willen steunen!
Door jan-Willem
Bedankt voor weer een mooi schone auto en een mooi schilderijtje
Willemijn Keizer
Graag gedaan, jij bedankt voor je mooie donatie ;)
Door Almar en Marcel
Topper, geniet van deze mooie kans en ervaring.
Willemijn Keizer
Superlief! Dankjullie voor deze prachtige bijdrage :)
€ 9
Door Amber
Super dat je dit doet Willemijn! Heel veel succes nog!
Willemijn Keizer
Hartstikke lief Amber, dankjewel!
€ 5
Door Maartje
Heel veel plezier en succes! Je bent een topper dat je dit doet!
Willemijn Keizer
Heel tof, dankjewel Maartje!
€ 100
Door Lodewijk, Gerrie en Olivia
Heel veel succes Willemijn! (Bied je je ook aan als betaalde hondenoppas voor een dagje?)
Willemijn Keizer
Wauw wat een bijzondere en lieve bijdrage, dankjulliewel! Uiteraard pas ik graag een dagje op Roza, zal ze vast leuk vinden ;)
€ 5
Door Janneke
Succes en heel veel plezier in Nepal!
Super, dankjewel Jan!
Door Bas Wijsbeek
Heel veel succes
Wat lief Bas, dankjewel!
Door Gwendolyn
Succes topper!!
Super Gwen, dankjewel!
Update van Willemijn Keizer

Hoi allemaal! Het gaat geweldig goed met mijn actie. Inmiddels is de eerste €1000 grens gepasseerd en is al 42% van het uiteindelijke streefbedrag bij elkaar verzameld. Een bedrag waar jullie allemaal aan hebben bijgedragen! Dat waardeer ik enorm.
De komende tijd zal ik meer berichtjes sturen naar vrienden en familie over deze actie. Ook komt er langzaam steeds meer geld in het statiegeld-potje, verkoop ik af en toe een zelfgemaakt schilderijtje en staat er een benefiet-tennistoernooi op de planning in september!
Nogmaals bedankt voor alle donaties, ik hou jullie op de hoogte! Liefs, Willemijn

€ 250
Door Janny
Succes!
Willemijn Keizer
Wauw, wat een enorm lief en gul bedrag, geweldig! Een prachtig gebaar, dankjewel Janny!
€ 60
Door Janien
Geweldig Willemijn. Dat je snel op het gewenste bedrag mag zitten!
Willemijn Keizer
Jeetje, wat een gul bedrag Janien! Onwijs bedankt hiervoor :)
Door Willemijn
Een mooi bedrag gekregen van Roelf, Carin en Ina. Onwijs lief, bedankt hiervoor!
€ 40
Door Ruben
Heel veel succes!
Willemijn Keizer
Wauw wat lief Ruben! Heel erg bedankt voor je donatie!
Door Ramon
Succes heldin!
Fantastisch Ramon, bedankt!!
€ 31
Door Fam. Bessembinders
Veel succes met de actie!
Geweldig, bedankt!
Knipactie
€ 62
Door Willemijn
Verkoop van kniepertjes aan vrienden en aan mijn studentenscouting de Yggdrasilstam in Wageningen
€ 300
Door Bron Business
What’s in a name? Schoon water aan de bron van een beter leven mede mogelijk gemaakt door Willemijn. Heel veel succes gewenst xxx
Willemijn Keizer
Ontzettend lief, heel erg bedankt voor deze bijdrage!
€ 224
Opbrengst van de koekverkoop op de Koningsmarkt in Wageningen
Update van Willemijn Keizer

Met hulp van de bak-buurvrouwen, bak-oma en bak-mama heb ik kruidkoeken, boterkoeken, arretjeskoeken en kniepertjes gebakken om te verkopen op de koningsmarkt in Wageningen. Na een regenachtige ochtend kwam de verkoop toch op gang en is deze actie succesvol verlopen met een opbrengst van €224!

Door Paul en Karin
Heel veel succes met het inzamelen van geld voor jouw project!
Heel erg lief, bedankt!
€ 35
Door De kruizingaatjes
Lieve Willemijn, de koeken zijn voor de officiële verkoop ingaat als door ons getest en goed bevonden. Hierbij dan ook onze donatie.......We gaan er wel vanuit dat bij thuiskomst onze auto nog een wasbeurt krijgt want gezien de vorige reacties ben je daar erg goed in!!! :) Liefs en succes ....de kruizingaatjes
Willemijn Keizer
Ontzettend lief, dankjulliewel! En ik kom binnenkort wel even langs voor de auto ;)
Door Marga
Dank je schat voor het autowassen. :)
Door jan-Willem
auto ziet er weer netjes uit
Door Lotte
Heel veel succes en plezier Willemijn!
Dankjewel, superlief Lotte!
Door Jasper
Thank you very much for the nice cupboard, I hope you will enjoy your stay in Nepal!:D
Thanks Jasper!
€ 40
Door Willemijn
Het begin is er met dank aan mijn lieve huisgenootjes!
Willemijn Keizer
Voor het doneren van het statiegeld van onze gang!
Actie gestart op: 27 maart 2019

Over Simavi

Een gezond leven voor iedereen

Want wie gezond is, kan zich ontwikkelen en zo uit de armoedespiraal komen. Ontdek ons nieuws en de verhalen per thema.